Sidor

fredag 18 juni 2010

Jobb för vem och på vilka villkor?

I veckan har jag besökt LSS verksamhet i en Skånekommun. För var gång jag gör dessa besök inser jag att det blir lite krångligare d v s att en åtgärd löser inte allt utan därefter behövs i nästa steg ytterligare en åtgärd och en åtgärd.
Även om en person arbetsprövar och detta skulle visa sig inte fungera så är det mycket troligt att det skulle kunna gå på en annan arbetsplats. Ibland blir hanteringen och reglerna lite knepiga i överlappningen mellan de olika myndigheterna. Kultur på arbetsplatsen och information ”som sitter i vägarna” tar tid att lära för oss alla men än mer för den som inte alltid är med i alla turer. Detta har jag tänkt titta närmare på. Oerhört tacksam för att jag får möjlighet att göra dessa besök och få information på djupet.

Inga kommentarer: