Sidor

lördag 3 april 2010

Möten med människor.

I går var jag ute på den årliga ägg promenaden som Friluftsfrämjandet arrangerar vid Mölledammarna i Bjuvskommun. Solen sken och tipsrundan hade många entusiaster. Det kommer familjer från kommunerna runt omkring och jag vet med säkerhet att några var från Helsingborg.
För mig var besöket inte bara en härlig promenad utan också ett tillfälle då människor valde att berätta för mig om mitt politiska arbete. "Vi ser och hör vad du gör." "Du syns och vi delar inte allt du säger, men fortsätt jobba på för du gör ett bra arbete." Det går knappast att få en bättre respons på ett mer spontant vis. Jag passade på att be dem höra av sig om det det inte instämmer i.
Nu bär det strax iväg på fotboll med sonen och kanske bär dagen med sig nya tankar och idéer från de föräldrar som hejar längs sidorna på sina ungdomar.

Dagens citat ” Det finns bara möjligheter.”

Inga kommentarer: