Sidor

söndag 14 mars 2010

Fokus på lösningar tack!

För ca fem år sedan skulle jag göra en resa till Stockholm med tåg tillsammans med den ledningsgrupp jag arbetade i. De andra skulle gå på i Lund och jag i Hässleholm. Dröm om min förvåning när jag inte kunde få en sittplats i samma vagn som de. Jag kunde hemifrån boka en sittplats i biosalongen, men inte få en sittplats med mina medresenärer bara för jag gick på i en annan ort. Jag skrev den gången till SJ som svarade kort och gott så är det.JAg kom att tänka på detta då jag läste om hur lång tid saker och ting tar.

Länken handlar om rullstolslyftar som varit trasiga sedan november. Vad är rimlig tid? Och hur ska man göra för att komma med tåget trotts alla de hinder som tas upp.? Fokus på lösningar tack!
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1916126/pernilla-19-nekades-tagplats-med-rullstol

Inga kommentarer: