Sidor

onsdag 10 mars 2010

F skattsedel Ja tack!

Läser i min lokaltidning att ett överklagande till Länsstyrelsen gick från ett nej hos skatteverket till ett ja för att få vara sin egen företagare. Jag tycker att det är oerhört trist att tjejer får nej. Vi lever i en föränderlig värld och att inte kunna få F skattsedel för en välfärdstjänst som människor efterfrågar utan att vara anställd är oerhört fel tycker jag.
Inför förra valet diskuterade vi i Regionen F skattsedel för tjejer inom vårdyrket. Det kunde inte ges p.g.a. att Landstinget ansågs vara en arbetsgivare och om man skulle ha F skattsedel så behövde man ha flera kunder. Jag är oerhört glad för att det blev ett överklagande i detta fall och jag hoppas att dessa historier om inlåsning som anställd inom den offentliga sektorn snart är ett minne blått.

http://hd.se/angelholm/2010/03/10/hon-ar-barnflicka-med-eget-foretag/

Inga kommentarer: