Sidor

torsdag 6 augusti 2009

Fångad i tidningarnas værld

Nu på førmiddagen har jag ægnat min tid åt at læsa lite exra artiklar i några dagstiningar.
Anita Bråkenhielm fd landshøvding i Kalmar læn skriver om att det ær hårdare granskning nær kvinnor gør fel. Den kænnslan kan jag också få emellanåt, men ær det så och nær ær det så?

Vinster i sjukvård diskuteras återigen får man væl tillægga. Målet måste alltid vara att få valuta før pengarna d v s att pengarna ær væl anvænda. Att ha vinst innebær att kunna investera i och utveckla vården.

Håll diskussionen igång om turordningsreglerna ær en ann rubrik. Det danska systemet diskuteras mycket, i alla fall nær man bor i Skåne. Jag tycker att det tål at diskuteras mer.

Sist men inte minst så innehåller dagens Dn debatt en artikel av Thomas Idegard kring att kommunen kan spara utan att dra ner på vælfærden. Denna artikel kring våra pengar tilltalar mig, och den har sina pengar om hur vi væljer att anvænda de medel som står tillbuds. En fråga som rør såvæl region som landsting och kommunalverksamhet. æpplen balndas dock med pæron då investeringar blandas med utgifter. Idegard ger sig också in i att knacka på dørren till sjælvbestæmmandet och ta øver ansvar via styrning om vad ansvariga i kommunen ska gøra och inte gøra.
Detta och lite till ær funderingar just nu.

Inga kommentarer: