Sidor

måndag 12 mars 2007

Det är i vardagen som politiken skall fungera.

Moderaterna bedriver vårkampanj under perioden 12 -24 mars under temat”Hur ser ditt Sverige ut?”. Syftet med vårkampanjen är att visa att vi även efter valet är intresserade av samhällsproblemen och hur människor uppfattar dem. Moderaterna är ett parti som vill vara lyssnande och nyfiket även i mellanvalsperioden.
Konkurrensläget för livsmedelsframställning inom charkvaror är hög. Detta till trotts finns en av de firmor som klarat sig mycket bra i Bjuvs kommun i Skåne, nämligen Charkprodukter i Billesholm. I dag ( den 12/3) träffade jag ägaren Olle Karlsson för att diskutera möjligheter och hinder för företagande inom livsmedelsbranschen.
Vi befann oss båda i Stockholm, och därför stämde vi möte i Riksdagshuset.
VD Olle Karlsson tog sig tid mellan två affärsmöten att berätta om sin verksamhet och planer för framtiden.
På frågan; vad det är som gör att företaget går så bra då andra får lägga ner, svarar VD Olle Karlsson att det handlar om att hålla fast vid sin affärsidé. I Billesholm tillverkar företaget korv och leverpastej med hög kvalité och gott renommé.
Genom dessa olika möten med företag, människor, i vård, omsorg och skola, får vi moderater en bra insyn, och kan sedan ta med oss tankar tillbaka i det arbete vi bedriver för att förbättra Sverige.

1 kommentar:

skogsmulle sa...

Olle Karlsson e toppen med sin produktinformation, även mot de små demonstratriserna. Plus att det är bra varor.